MoneyGram

Děkujeme, že jste si pro zaslání peněz vybrali MoneyGram. Upozorňujeme jen, že tato služba je v současné době k dispozici pouze v angličtině. Pokud Vám vyhovuje pokračovat pouze v angličtině, prosím pokračujte.

Budete automaticky přesměrováni na zabezpečené stránky MoneyGramu v angličtině.

Často kladené dotazy

Najděte odpovědi na vaše nejčastější dotazy.

Odeslání peněz na pobočce

Jak odešlu peníze na pobočce MoneyGram?
  1. Najít pobočku
  2. Najděte pobočku MoneyGram ve své blízkosti
  3. Připravte se na návštěvu pobočky Přineste s sebou následující údaje: 1
    • Pro všechny úkony odeslání:
      • Svůj doklad totožnosti
      • Úplné jméno příjemce odpovídající jeho dokladu totožnosti2 a jeho pobočku
      • Částku, kterou chcete odeslat, plus poplatky
    • V případě odeslání na bankovní účet také potřebujete název banky příjemce a číslo účtu1
    • V případě odeslání do mobilní peněženky také potřebujete mobilní číslo příjemce s mezinárodní předvolbou
  4. Dokončete svou transakci
  5. Dle situace vyplňte formulář pro odeslání. Předejte na pobočce vyplněný formulář s příslušnou částkou (včetně poplatků za transakci)
  6. Informujte příjemce
  7. Uchovejte si stvrzenku a sdělte 8místné referenční číslo příjemci pro vyzvednutí peněz. Peníze odeslané na bankovní účet nebo do mobilní peněženky budou uloženy přímo na účet.

1Požadavky se liší podle místa v České republice a pobočky. Požádejte svoji místní pobočku MoneyGram o podrobnosti o jejich procesu a postupech.
2Mějte při vyplňování formuláře převodu na vědomí, že jméno příjemce ve formuláři musí přesně odpovídat jménu v dokladu totožnosti, který příjemce předloží při vyzvednutí převedených peněz.  Například John D. Smith NENÍ stejné jako John David Smith.

Jak najdu pobočku MoneyGram?

Pobočky MoneyGram jsou k dispozici po celém světě. Abyste našli pobočku ve svém okolí, použijte náš nástroj pro loalizaci poboček MoneyGram.

Kolik stojí převod peněz prostřednictvím služby MoneyGram?

Poplatky MoneyGram se liší podle místa odeslání a přijetí a podle odesílané částky.

Kolik peněz mohu převést?

Při odesílání peněz na pobočce dosahuje maximální povolená částka přibližně 10 000 amerických dolarů *.

*Požadavky se liší podle místa v České republice. Mohou být také uplatněny maximální limity pro odeslání a příjem

Jak mohu za převod peněz zaplatit?

Většina poboček MoneyGram přijímá za transakce u příslušné pobočky pouze hotovost. Před návštěvou pobočku zkontaktujte a zeptejte se na povolené způsoby platby.

Kdy bude mít příjemce peníze k dispozici?

Peníze jsou obvykle připraveny k vyzvednutí během několika minut od jejich úspěšného odeslání, bez ohledu na použitý způsob platby.*

*S ohledem na provozní dobu pobočky a zákonné požadavky.

Jaké mám měnové možnosti?

MoneyGram nabízí výběr měn pro odesílání a příjem peněz ve vybraných zemích. Na veškeré podrobnosti o měnových možnostech, které máte při své transakci k dispozici, se zeptejte na své pobočce MoneyGram.

Může si člověk, kterému peníze posílám, vybrat měnu, ve které peníze dostane?

Ne. Pokud pobočka v České republice, na kterou peníze odesíláte, umožňuje výběr peněz ve více měnách, vyberete měnu, ve které budou peníze vyplaceny, vy jako odesílatel.

Co bych měl dělat, když člověk, kterému peníze odesílám, má problémy si je vyzvednout?
  1. Ujistěte se, že má správné referenční / potvrzovací číslo.^
  2. Ujistěte se, že příjemce má platný doklad totožnosti s fotografií a že jméno v tomto dokladu odpovídá jménu, které jste uvedli při odeslání peněz.+  

+Mějte na paměti, že Vaše jméno na záznamu o převodu musí přesně odpovídat Vašemu jménu uvedeném v úředním dokladu tgotožnosti.
^Požadavky se mohou lišit podle místa v České republice a pobočky. Požádejte svoji místní pobočku MoneyGram o podrobnosti o jejich procesu a postupech. Pro další pomoc nás zkontaktujte nebo zavolejte na číslo 1-800-666-3947.

Příjem peněz na pobočce

Co potřebuji, aby mohl/a převzít převáděné peníze?

Pro převzetí převáděných peněz budete potřebovat následující:

  • Úřední doklad totožnosti+ s uvedením Vašeho oficiálního jména +
  • Referenční číslo – vyžádejte si referenční číslo od osoby, která Vám peníze odesílá^

+Mějte na paměti, že Vaše jméno na záznamu o převodu, vyplněném osobou odesílající peníze, musí přesně odpovídat jménu uvedenému ve Vašem úředním dokladu totožnosti. 
^ Požadavky se liší podle místa v České republice, takže požádejte svoji místní pobočku MoneyGram o podrobnosti o jejím procesu a postupech.

Jak najdu nejbližší pobočku MoneyGram?

MoneyGram má pobočky po celém světě, takže nikdy nejsme příliš daleko. Chcete-li najít pobočku ve svém okolí, použijte náš nástroj pro lokalizaci poboček.

Jak převezmu převáděné peníze?
  1. Požádejte o referenční číslo svého převodu. Toto referenčí číslo má k dispozici osoba, která Vám peníze odesílá.
  2. Navštivte pobočku Moneygram. Nezapomeňte si s sebou vzít své referenční číslo a doklad totožnosti*.
  3. Vyplňte na pobočce formulář pro příjem a předejte vyplněný formulář zástupci MoneyGram, abyste si mohli peníze převzít.

Možná budete muset prokázat svou totožnost+, a to obvykle jedním z následujících způsobů:

  • Cestovní pas
  • Řidičský průkaz
  • Občanský průkaz nebo
  • Doklad totožnosti vydaný státem

Je také možné, že budete muset prokázat své bydliště.
Na přípustné doklady totožnosti a na podrobnosti o vlastním procesu a postupech se zeptejte na místní pobočce MoneyGram.
Požadavky se liší podle místa v České republice a pobočky. Požádejte předem místní pobočku MoneyGram o informace o jejím procesu a postupech.
*Mějte na paměti, že Vaše jméno na záznamu o převodu musí přesně odpovídat jménu uvedenému ve Vašem úředním dokladu totožnosti. 

Kdy budou peníze k dispozici pro vyzvednutí?

Peníze jsou obvykle připraveny k vyzvednutí během několika minut od jejich úspěšného odeslání, bez ohledu na použitý způsob platby.*
*S ohledem na provozní dobu pobočky a zákonné požadavky.

Anti-Phishing

Co to je phishing?

Phishing je typ on-line podvodu, jehož cílem je ukrást Vaše osobní údaje, například:

  • Uživatelská jména
  • Hesla
  • Údaje o kreditní kartě nebo
  • Tajné otázky a odpovědi

Phishing má obvykle formu e-mailu a je maskován tak, aby vypadal jako oficiální e-mail od služby MoneyGram. Odkazy v e-mailu Vás dovedou na falešnou internetovou stránku, která vypadá jako pravá stránka MoneyGram.  Nejlepší je na odkazy v e-mailech vůbec neklikat. Pokud chcete naše stránky navštívit, zadejte naši webovou adresu přímo do svého prohlížeče a neklikejte na odkaz v e-mailu.

Jak rozpoznám phishing?

Pokud máte podezření, že Vám přišel e-mail s phishingem, sledujte pozorně následující:

  • Odkazy na internetové stránky, které Vás žádají o ověření údajů o Vašem účtu
  • Odkazy na internetové stránky, které Vás žádají o uvedení čísla bankovního účtu nebo kreditní karty, uživatelská jména a hesla
  • Hrozby, že pokud neověříte údaje o svém účtu, bude Váš účet zrušen

Nejlepší postup je nikdy neklikat na odkazy uvedené v e-mailech. Místo toho zadejte adresu internetové stránky přímo do svého internetového prohlížeče.

Jak zabráním phishingu?

Tomu, abyste se stali obětí phishingu, nejlépe zabráníte tak, že budete pečlivě kontrolovat příchozí e-mailové zprávy a sledovat, jestli nejde o phishing, a budete mít povědomí o běžných podvodech
Nejlepší postup je nikdy neklikat na odkazy uvedené v e-mailech. Místo toho zadejte adresu internetové stránky přímo do svého internetového prohlížeče.

Co bych měl/a udělat, pokud mám pocit, že jsem stal/a obětí phishingu?

Pokud máte podezření, že vám přišel e-mail s phishingem, neignorujte to - naopak to ohlaste!

Povědomí o podvodech namířených proti spotřebitelům

Dostal jsem od služby MoneyGram e-mail, ve kterém mě žádali o finanční údaje. Měl/a bych je poskytnout?

Ne. MoneyGram vám NIKDY nepošle nevyžádaný e-mail, ve kterém by vás žádal o osobní nebo finanční údaje. 
Pokud dostanete podezřelý e-mail, který bude tvrdit, že je od služby MoneyGram, oznamte nám to, abychom to mohli prošetřit. A pokud máte podezření, že vaše finanční údaje byly zneužity, doporučujeme vám se ihned obrátit na váš finanční ústav.

Kdo si může vyzvednout peníze, které převádím?

Osoba, která si chce vyzvednout peníze převáděné přes MoneyGram, musí předložit platný doklad totožnosti s fotografií a znát údaje o převodu.
Abyste se mohli chránit ještě lépe, udržujte veškeré informace o převodu peněz v tajnosti a ujistěte se, že příjemce peněz dobře znáte.

Co mohu dělat, pokud se já i osoba, které jsem peníze odeslal/a, staneme obětí podvodu?

Můžete využít kontaktní formulář pro nahlášení podvodné činnosti tak, že vyberete možnost „Ohlásit podvod“ v rozbalovací nabídce typů žádostí*. Poté uveďte do pole „Poznámky“ podrobnosti o incidentu.
*Pokud máte podezření na podvod v případě transakce, která ještě nebyla přijata, obraťte se na naše centrum péče o zákazníky na čísle 1-800-926-9400, aby byla transakce ihned zrušena

Kde získám více informací o ochraně před podvody namířené na spotřebitele?

Pro více informací navštivte naši stránku Ochrana před podvody namířenými proti spotřebitelům. 
Máte další otázky? Vyplňte formulář Kontaktujte nás, abychom vám na ně mohli odpovědět.